Monthly Archives: September 2017

Concertul Extraordinar de Crăciun a lui Ștefan Bănică revine în acest an la Cluj-Napoca

Un spectacol extraordinar care a încălzit anul trecut inimile tuturor celor prezenți la Sala Polivalentă din Cluj-Napoca. Muzica live, luminile și efectele speciale, întreaga coregrafie și energia impresionantă de care a dat dovadă artistul, au adus în fața publicului clujean un eveniment spectaculos și unic care ne-a introdus în atmosfera de sărbătoare. Ștefan Bănică revine în acest an la Cluj-Napoca pentru un spectacol la fel de impresionant. Evenimentul va avea loc în 20 Decembrie și promite o atmosferă și mai intensă, iar biletele au fost deja puse în vânzare.

„Mă bucur tare mult că venim pentru al doilea an consecutiv la Cluj cu show-ul de Crăciun, care anul ăsta împlinește 16 ani de existență, de tradiție neîntreruptă. Anul trecut mi-am dat seama pentru a nu știu câta oară, că publicul clujean știe să se bucure de un spectacol, venind într-un număr impresionant, creând o atmosferă greu de uitat. Anul acesta le oferim un concert de Crăciun în care vom include și cântece noi, de pe cel mai recent album, ce va fi lansat în această toamnă – “Picat din Lună”. Cu invitați speciali și multe surprize, vă aștept pe 20 decembrie la Cluj, la Sala Polivalentă să petrecem împreună o seară de neuitat.”, a declarat Ștefan Bănică. 

Concertul Extraordinar de Crăciun susținut de Ștefan Bănică are o tradiție de mai bine de 15 ani și de fiecare dată sălile de concerte s-au dovedit a fi neîncăpătoare pentru fanii artistului. Din 2002 până în prezent artistul a susținut aproape 60 de concerte de Crăciun, iar faptul că de la an la an sunt stabilite noi recorduri ca număr de spectatori și de spectacole susținute demonstrează că acest eveniment devine tot mai impresionant și mai îndrăgit odată cu trecerea timpului.

Mai multe informații și noutăți despre eveniment găsiți pe pagina oficială de Facebook a evenimentului http://bit.ly/sbjcluj .

Festivalul de toamnă al Economiei Germane începe vineri

Festivalul de toamnă al Economiei Germane – conferința de presă

A devenit unul dintre cele mai așteptate evenimente din an pentru că ne aduce de fiecare dată un strop din cultura și din tradițiile germane mai aproape. Festivalul de toamnă al Economiei Germane, începe vineri și promite multe evenimente și dezbateri pe care nu trebuie să le ratați sub nici o formă. Festivalul va avea loc în perioada 29 Septembrie 1 Octombrie în Piața Unirii din Cluj-Napoca.

La a șasea ediție a acestui festival ne putem bucura de cei 4000 de litri de bere 100% nemțească. Berea este adusă tocmai din Germania de la Stuttgart prin furnizorul Dinckelacker care pune la dispoziția petrecăreților și un sortiment special de bere Schwaben Bräu Festbier, fiind berea servită la mai multe petreceri de acest fel din Germania. Aici se adaugă desigur și preparate tradiționale germane precum celebrul „Wurst” sau covrigii bavarezi. Drafturile de bere vor fi și ele speciale: vor avea un litru și vor fi servite de domnițele îmbrăcate chiar în Dirdnl (costumul tradițional nemțesc).

„Fetele vor încerca să ducă acele halbe de 1 litru. Se vor „asorta” cu cârnații „la jumătate de metru” pe care îi vom servi, alături de alte bunătăți făcute cu ajutorul unui bucătar german: ciolan copt, rasol alb cu sos brun, Schäschlik (frigarui), Käsespätzle, sau turtă dulce după o rețetă tradițională”, a detaliat Attila Kulcsar, managerul Avalon Events, co-organizator al festivalului. 

Fiecare dintre invitații prezenți azi la conferința de presă a apreciat faptul că acest festival a crescut și s-a dezvoltat și aduce un plus orașului nostru, atât prin tematica abordată cât și prin dezbaterile și workshop-urile organizate în această perioadă.

„Ideea acestui festival a pornit de la un singur cort de distracție la prima ediție, apoi s-au adăugat, pe parcurs, mai multe elemente de tradiție germană, nu doar mâncare și băutură. Nu vrem sa fim un Oktoberfest de România, noi vrem clar să ne diferențiem prin intrarea și în zona culturală, economică, academică, iată, și politică – prin organizarea unor dezbateri care pornesc de la aniversarea celor 10 ani de la aderararea României la Uniunea Europeană, de la relațiile economice româno-germane și a evoluției lor în ultimii 25 ani de parteneriat”, a declarat Florin Sabou, vicepreşedinte al DWNT și CEO Bielomatik, unul din sponsorii principali ai evenimentului.

Un alt sponsor principal și om de afaceri clujean foarte implicat în comunitate, Daniel Metz, CEO NTT DATA Romania vede în evoluția relațiilor economice româno-germane însăși cheia renașterii economiei românești după 1990.

Ne așteaptă câteva zile pline cu dezbateri interesante la care vă sugerăm să participați cu încredere. Pentru cei ce preferă mai mult partea de distracție, aceasta va începe vineri și va reprezenta cu siguranță un mod plăcut de a petrece un final de săptămâna alături de prieteni.

***

Festivalul de Toamnă al Economiei Germane- Herbstfest este organizat de Clubul Oamenilor de Afaceri de Limbă Germană din Transilvania de Nord – DWNT şi Avalon Events, cu sprijinul Primăriei, al Consiliului Local Cluj-Napoca, al Consiliului Județean Cluj, al Universității Babeș Bolyai și al Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germane- AHK.

 

People – despre ambianță, perfecțiune și gourmet la superlativ

Vă povesteam zilele trecute despre experiența noastră extraordinară avută la People Pub– un local cochet și foarte primitor. Vreau să extind puțin materialul și să vă povestesc despre preparatele pe care le-am degustat acum câteva zile, despre atmosfera prietenoasă și despre oamenii minunați care au creat acest loc pentru noi și pentru cei care doresc să aibă o experiență culinară pe măsură.

După un eveniment de succes, Joie de Vivre Fiesta, unde am avut ocazia să degustăm vinurile lui Cristophe Chapillon și să degustăm preparate din bucătăria People Pub, ne-am reîntors aici pentru o seară alături de prieteni, de această dată la o poveste cu vinuri românești și preparate din meniul acestui local minunat, care a devenit foarte repede preferatul meu.

Seara a debutat cu Carassia, cunoscutul Blanc de Blancs Brut de la Carastelec și pot spune că am fost impresionată. Am continuat cu o Fetească Albă de la Liliac urmată de o Fetească Regală de la Stirbey, după care am dat startul vinurilor roșii. Feteasca Neagră de la crama Basilescu a fost o premieră pentru mine, urmat de Cantus Primus – un vin certificat ecologic. Am strecurat printre aceste minunății românești și un vin din Sicilia, Castello Solicchiata, un vin cu o poveste aparte care merită degustat și am încheiat cu Cuvee Alexandru de la Serve, din nou un vin deosebit din toate punctele de vedere, cu o istorie care nu va fi uitată (toate vinurile au fost prezentate pe scurt de Vlad Bibolar de la HappyWines).

Aperitive la People Pub

Aperitive la People Pub

Bineînțeles, alături de licoarea magică trebuie întotdeauna să servim fie aperitive fie un fel principal care să accentueze gustul minunat al vinului. Am servit brânzeturi fine și am ales din meniu ceea ce m-a atras foarte mult, mușchiuleț de porc servit pe un pat din piure de țelină, este absolut incredibil. Pentru că iubesc mâncarea și mă fascinează întotdeauna un plating bine realizat, am „torturat” lumea puțin înainte, pentru că am ținut neapărat să fotografiez aceste delicatese și vă sugerez cu căldură să veniți aici să degustați din meniul People Pub, fie că sunteți localnici sau doar în trecere prin Cluj-Napoca. Pot să spun cu sinceritate că aici arta este la ea acasă, iar cei ce realizează fiecare farfurie sunt artiști din toate punctele de vedere.

Felul meu favorit – Mușchiuleț de porc cu piure de telină

În plus am rămas plăcut surprinsă să aflu chiar de la oamenii minunați care dețin acest local faptul că majoritatea ingredientelor sunt aduse chiar din Italia pentru a respecta desigur calitatea și rețetele tradiționale.

Ambianța este una foarte frumoasă, muzica este bună, terasa este nemaipomenită. Lista poate continua, dar nu vreau să pun pe hârtie toate cuvintele care definesc perfecțiunea, îmi doresc să experimentați chiar voi.

de Ileana Bocu

Mulțumiri speciale: Vlad Bibolar de la HappyWines pentru atmosfera creată la această cină alături de prieteni

Târg de Meserii la Cluj-Napoca

Evenimentul este pentru învățământul profesional și tehnic, printr-o idee franceză pentru joburi românești

„Târgului de Meserii” este organizat de Clubul Francofon de Afaceri din Cluj, joi, 28 septembrie, între orele 10:00 și 18:00, în incinta Cluj Arena, la etajul 1.

Defășurat sub sloganul „Soluții pentru viitorul tău!”, Târgul de Meserii este un eveniment anual care promovează învățământul profesional și tehnic din regiunea Clujului și încurajează descoperirea practică, a diverselor domenii și meserii, de către tinerii aflați în căutarea unei vocații. Evenimentul este adresat elevilor de gimnaziu și liceu, părinților acestora, unităților de învățământ profesional și tehnic, precum și firmelor și companiilor private interesate de personal calificat, deci de absolvenții acestor școli. Târgul de Meserii se dorește a fi o punte de dialog și de concretizare a unui parteneriat între toți acești actori sociali.

Obiectivele generale sunt: mediatizarea învățământului profesional și tehnic în rândul publicului larg, indentificarea nevoilor pieței și facilitarea accesului la forţă de muncă pentru companii, dar și invers – acces la internship-uri și job-uri pentru absolvenții învățământului profesional, tehnic și vocațional. Obiectivele pe termen lung: revitalizarea învățământului profesional, tehnic și vocațional din România, adaptarea curriculei școlare la nevoile reale ale pieței și schimbarea mentalității, a percepției negative asociate cu învăţământul profesional (de exemplu: inferioritatea studiilor vocaționale, în raport cu studiile universitare).

„Pe lângă ce ne-am propus pe termen lung cu acest eveniment, schimbarea de mentalități și sisteme – ceea ce știm că va dura – avem și niște așteptări mai concrete, realizabile la nivel local, pentru început: crearea unei rețele regionale de unități de învățământ profesional și tehnic și conectarea ei la rețeaua oamenilor de afaceri din clubul nostru francez și din cele partenere – german și belgian. Din start, ar fi vorba de peste 275 de companii care ar ști de unde să își ia cu prioritate forța de muncă, calificată și cunoscută deja – firmele au ocazia să organizeze stagii de practică pe domeniile în care au lipsă de personal, apoi să cheme în internship‑uri elevii pe care „pun ochii”. Astfel, și procesul de recrutare se ușurează considerabil, iar „siguranța unui loc de muncă” devine o expresie cu sens atât pentru angajat, cât și pentru angajator – care îl poate oferta pe licean imediat ce termină studiile sau chiar în timpul lor, dacă este cazul, pentru un part-time job”, a declarat Bogdan Herea, preşedinte al Clubului Francofon de Afaceri din Cluj.

PROGRAMUL Târgului de Meserii:

10:00 – 10:30 – Conferință de presă

10:30 – 11:00 – Deschidere cu vizitare de stand-uri și ateliere

10:30 – 16:00 – Ateliere experimentale adresate copiilor/elevilor

13:00 – 14:00 – Prânz

16:30 – 18:00 – Dezbatere cu tema „Ce va face copilul meu mâine?” –  adresată profesorilor și părinților, moderator: Andreea Pietroșel (RFI România)

Evenimentul este organizat cu susţinerea Primăriei Cluj-Napoca, a Inspectoratului Şcolar Județean Cluj și în parteneriat cu: CCIFER – Camera de Comerț și Industrie Franco-Română, DWNT – Clubul Oamenilor de Afaceri de Limba Germană din Transilvania de Nord, BEROBA – Asociația Româno-Belgiană a Oamenilor de Afaceri, Consulatul General al Ungariei la Cluj-Napoca, Consulatul Onorific al Suediei la Cluj-Napoca.

Sponsori: ENERGOM, ECOLOR, HECO SCHRAUBEN, PFEIFFER VACUUM.

Parteneri media: AllAboutJobs, Ciulea.ro, Cluj.com, Clujescu, Cluj Insider, Cluj Manifest, Cluj Today, Cotidian Transilvan, ClujU, Bistrita News, Dispersie, eClujeanul, I Like Cluj, I Love Cluj, NapocaFM, Știri și Reportaje Alba, Transilvania Reporter, Transylvania Today, TVR, Ziarul Clujean, Wow Magazine, RFI România.

Clubul Francofon de Afaceri din Cluj (C.FAC) este o rețea de peste 60 de firme și persoane francofone cu funcții de decizie în întreprinderi, instituții și organisme administrative din Cluj. Obiectivele generale ale CFAC sunt să contribuie la dezvoltarea economică în regiunea Cluj și să faciliteze ocuparea forței de muncă în Transilvania.

Joie de Vivre Fiesta cu Christophe Chapillon

Săptămâna trecută am avut deosebita plăcere să particip la un eveniment care va rămâne mult timp în amintirea mea. Am avut ocazia să degust pentru prima dată o serie de vinuri spaniole într-un cadru cel puțin extraordinar – la People. A fost o experiență unică. Mă așteptam să fie un eveniment interesant dar sinceră să fiu nu mă așteptam să rămân atât de impresionată de locație și de oamenii de acolo. Vinurile au fost prezentate de către Cristophe Chapillon, proprietarul și vinificatorul cramei Chapillon care prin intermediul lui Bibolar Vlad de la HappyWines și-a lansat gama de vinuri spaniole în România. Am degustat nu mai puțin de 6 tipuri de vin, care au fost acompaniate desigur de preparatele speciale pregătite în bucătăria People de mâini pricepute. Vreau să vă spun că a devenit imediat locul preferat unde voi reveni cu siguranță, pentru că am avut ocazia să degust preparate absolut extraordinare, despre care am să vă povestesc mai multe. Printre preparatele care au fost servite la acest eveniment a fost o Paella absolut extraordinară, perfectă pentru un început de seară alături de vinuri bune, urmat de un Mix Tapas și ulterior de ceafă cu piure de dovleac. Cred că deja v-am dat peste cap papilele gustative și încă nu v-am povestit despre vin.

Despre Christophe Chapillon și vinurile sale

Christophe este originar din Franța, chiar de pe Valea Loarei și provine dintr-o familie cu tradiție în oenologie. A decis să ducă mai departe această tradiție tocmai în Spania unde era deja stabilit. A avut parte de ajutorul  lui Cesar Langa, oenologul celei mai vechi crame de familie din Catalayud, cu o tradiție de 150 de ani în domeniu. Christophe a ales să își lanseze propriul brand – denumit în mod sugestiv Chapillon, nume cu o sonoritate aparte. „Am început cu puțin, am învățat pas cu pas, am avut oportunitatea și am profitat de ea. Cesar Langa m-a ajutat. Am cumpărat strugurii și am început să facem vin. Eu sunt omul de vânzări știu ce îmi doresc de la un vin și ce așteptări am. E bine că am fost pe aceeași lungime de undă.”

Vlad Bibolar (stânga) alături de Cristophe Chapillon

Mi-a plăcut foarte mult abordarea propusă de Christophe pentru această degustare, poate o abordare ceva mai atipică, dar cu un succes garantat. Ne-a povestit puțin despre fiecare vin în parte după care a pornit într-o incursiune de discuții pe la fiecare masă pentru a socializa cu cei prezenți și pentru a stabili o legătură. O formulă mult mai personală, dar pe care el o preferă și care oferă mult mai mult celor prezenți.

Vinurile Chapillon au un atu. Sunt fine și te provoacă să le descoperi secretele.

Primul degustat a fost Chapillon – Cava Secret Reserve NV Brut, care a fost bineînțeles acompaniat de Paella. Este un blend de 75% Chardonnay si 25% Macabeo, vinificat dupa metoda Champenoise și maturat 16 luni în sticlă. Se resimt arome cunoscute de Cavacu o prospețime aparte și cu o perlație fină. Unul dintre preferatele mele a fost Chapillon – Paul Rémy 2015, primul vin roșu al serii. 100% Tempranillo din regiunea Aragon care petrece 6 luni în stejar american. Este un vin foarte aromat, pe gustul meu de altfel, este fructat, am simțit în mod clar fructele negre, dar și un iz subtil de vanilie.

Chapillon – Cava Secret Reserve NV Brut

Paella

Chapillon – Cuvee Paul 2015 a fost următorul vin pe listă. 100% Garnacha din vii vechi de peste 70 de ani din regiunea Calatayud, care petrece 12 luni în stejar american. M-a surprins culoarea puternică și închisă, dar foarte clară și m-a impresionat aroma de cireșe și de mure. Întregul ansamblu a fost completat de notele de condimente.

Chapillon – Siendra 2015 a fost acompaniat de Mix Tapas. Vinul, un blend roșu din regiunea Aragon cu 80% Garnacha, cărora se alătura 7% Syrah, 7% Cabernet Sauvignon și 6% Merlot care petrec 12 luni în stejar american, este foarte interesant și se potrivește absolut extraordinar la tapas. Cu o culoare puternică de cireșe negre, gustul se completează prin fructe de pădure și condimente dulci.

Penultimul vin listă a fost Chapillon – Cuvee Harmonie 2015, un vin foarte bun care a fost acompaniat de felul principal, ceafă cu piure de dovleac, o combinație absolut senzațională. Vinul este un blend unic de 90% Petit Verdot și 10 % Tannat din regiunea Aragon care petrece 12 luni în butoaie de stejar. Cu o culoare densă de un roșu intens, vinul se remarcă prin arome de mure cu note afumate. Este un vin puternic și dominant. „Cupajul l-am făcut după cum mi-a plăcut. Tannat este foarte puternic de aceea am ales procentajul așa, nu am vrut ca Tannat să fie predominant”, a afirmat Cristophe.

Tapas

Ceafă cu piure de dovleac

Ultimul vin al serii, Chapillon – Cuvee Remy 2014 a fost acompaniat de ciocolată de casă cu chili. A devenit o experiență pură și senzorială, prin combinarea celor două elemente, vin și ciocolată. Vinul în sine este un blend format din 35% Garnacha, 35% Carinena și 30% Cabernet Sauvignon din regiunea Priorat și care petrece 16 luni în butoaie de stejar. S-a remarcat aroma de cireșe negre, cu note de condimente, note fine care au încheiat cu succes o seară absolut extraordinară.

Vinul are calitățile sale. Te provoacă să-l cunoști, să-i descoperi secretele, să îl deguști alături de prieteni, pentru că este o băutură nobilă care ne împinge spre socializare. Am cunoscut oameni frumoși, extraordinari pe care îmi doresc să îi reîntâlnesc. Am avut parte de un eveniment cu bun gust, aici vreau să menționez din nou și locația, People, un restaurant care reușește să aducă experiența culinară la cel mai înalt rang, și bineînțeles atmosfera întregită de vinurile bune propuse de Christophe Chapillon.

*** 

English version

Last week I had the great pleasure of attending an event that will last for a long time in my mind. I had the opportunity of tasting for the first time a series of Spanish wines in a most extraordinary setting, a downtown restaurant-pub People (definitely a place you must visit). It was a unique experience. I expected it to be an exciting event but to be honest I did not expect to be so impressed by the location and the people there. The wines were presented by Cristophe Chapillon, the owner and winemaker of Chapillon, who, through Vlad Bibolar from HappyWines launched its range of Spanish wines in Romania.

We tasted 6 types of wine, which were accompanied, of course, by the special dishes prepared by skilled hands in the kitchen of this wonderful pub. I must tell you that it has immediately become my favorite place where I will definitely return, because I had the opportunity to taste absolutely great preparations. I will tell you more about it in a future post. Among the dishes that were served at this event was an absolutely extraordinary Paella, perfect for an early evening start with good wines, followed by a Tapas Mix and then a pork neck served next to a pumpkin puree. I think I’ve already got your taste buds up and I have not told you yet about the wine.

About Christophe Chapillon and his wines

Christophe originates from France, right on the Loire Valley, and comes from a family with oenological tradition. He decided to take this tradition forward exactly to Spain, where he was already established. He was helped by the oenologist Cesar Langa of the oldest family wine cellar in Catalayud, with a 150-year tradition in this field. Christophe chose to launch his own brand – suggestively named Chapillon, a name with a distinctive sound. „I started and learned step by step, I had the opportunity and took advantage of it. Cesar Langa helped me. I bought the grapes and started to make wine. I am the salesman know what I want from a wine and what expectations I have. It’s good that we were both on the same line”, says Cristophe.

I really liked Christophe’s approach to this tasting, perhaps a more atypical approach, but with guaranteed success. He told us a little about each of the wines, after which he set out for a ‘talk- tour’ to every table to socialize with the people and establish a connection. This shows a more personal formula, but he prefers this approach which offers much more to those present.

Chapillon wines have an asset. They are fine, and they’re provoking you to discover their secrets.

The first tasting was the Chapillon – Cava Secret Reserve NV Brut, which was, of course, accompanied by Paella. It is a blend of 75% Chardonnay and 25% Macabeo, vinified using the Champenoise method and matured for 16 months in glass. There were some known flavors of Cava with a freshness and a fine pearl.

One of my favorites was Chapillon – Paul Rémy 2015, the first red wine of the evening. 100% Tempranillo from the Aragon region, which spends 6 months in American oak. It is a very aromatic wine, very much to my taste, it is fruity, I clearly felt the black fruits, but also a subtle vanilla taste (to be honest, I felt some sort of vanilla-forest fruit ice cream J )

Chapillon – Paul Cuvette 2015 was the next wine on the list. 100% Garnacha from over 70 years old vineyards in the Calatayud region, which spends 12 months in American oak. I was surprised by the strong and dark color, but it was also very clear and I was impressed by the taste of cherry and blackberries. The whole ensemble was completed by the spice notes.

Chapillon – Siendra 2015 was accompanied by a Tapas Mix. The wine, a red blend from the Aragon region with 80% Garnacha, 7% Syrah, 7% Cabernet Sauvignon and 6% Merlot which spends 12 months in American oak, is very interesting and fits absolutely tremendous to tapas. With a strong black cherry color, the taste is complemented by fresh berries and sweet spices.

The second to last wine on the list was Chapillon – Cuvee Harmonie 2015, a very good wine that was accompanied by the main course, the pork neck with pumpkin puree, an absolutely sensational combination. The wine is a unique blend of 90% Petit Verdot and 10% Tannate from the Aragon region which spends 12 months in oak barrels. With a dense color of intense redness, the wine is distinguished by blackberries with smoky notes. It is a strong and dominant wine. We were curious about the blend and the percentage. „I made the blend for my taste. Tannat is very strong, so I chose this percentage because I did not want Tannat to be predominant, ” said Cristophe.

The last wine of the evening, Chapillon – Cuvee Remy 2014 was accompanied by homemade chocolate with chili. It has become a pure and sensory experience by combining the two elements, wine and chocolate. The wine itself is a blend of 35% Garnacha, 35% Carinena and 30% Cabernet Sauvignon from the Priorat region and spent 16 months in oak barrels. The flavor of black cherries, with notes of spices have successfully completed an absolutely extraordinary evening.

Wine has its qualities. It challenges you to know him, to discover his secrets, to taste him with friends, because it is a noble drink that pushes us to socialization. I met beautiful, great people whom I really want to meet again. We had a tasteful event, I want to mention again the location, the restaurant-pub People, a place that manages to bring the culinary experience to the highest level, and of course the atmosphere filled with good wines presented by Christophe Chapillon.

 

 

Alături de Vlad Bibolar și Cristophe Chapillon

de Ileana Bocu

Pantofii la modă în 2018, prezentați la New York Fashion Week

La New York Fashion Week nu s-au trasat doar direcțiile stilistice vestimentare pentru 2018. Publicul a putut descoperi și accesoriile purtate de modele, machiajul și hairstylingul, toate gândite de designeri și stiliști avangardiști. Prin urmare, este ușor de presupus că, spre exemplu, pantofii, sandalele ori încălțămintea sport purtate de modele pe catwalk vor fi în trend anul viitor.

Fenty Puma By Rihanna

Victoria Beckham

Prabal Gurung

Sies Marjan

Alexander Wang

Self Portrait

Jonathan Simkhai

Tibi

Monse

Jason Wu

Cushnie Et Ochs

Adam Selman

Calvin Klein

Desigual

Tom Ford

Dacă unele modele sunt cel puțin extravagante, s-a menținut o linie care să confere un grad ridicat de purtabilitate. Da, vorbim de modele avangardiste, dar cu un puternic simț estetic, ceea ce le face să pășească din sfera convenționalului către viitor. Culori vii în combinație sau variante mono, toate au sublinit un highlight al viitorului. Printe cele mai interesante modele se remarcă Fenty Puma By Rihanna, Prabal Gurung, Monse sau Tom Ford.

 

Oktoberfest se întoarce la Cluj-Napoca

Evenimentul care aduce în Cluj-Napoca tradițiile și cultura germană revine în Cluj-Napoca la sfârșitul lunii septembrie. Vom avea parte de manifestări culturale, dezbateri la care vor participa invitați importanți din lumea politică,  diverse activități pentru copii, muzică bună de fanfară și bineînțeles bere și preparate tradiționale germane. Festivalul de Toamnă al Economiei Germane- Herbstfest (Wirtschaft. Kultur. Networking) este organizat de Clubul Oamenilor de Afaceri de Limbă Germană din Transilvania de Nord (DWNT) și a reușit să construiască în ultimii ani un eveniment de succes, așteptat de oamenii de toate vârsteșe, a devenit un eveniment de referință pentru orașul din inima Transilvaniei. Timp de 3 zile în perioada  29 septembrie şi 1 octombrie, Piața Unirii se va bucura să găzduiască pe cei dornici să guste puțin din tradiționala sărbătoare germană.

Două locuri importante din orașul transilvan vor găzdui evenimente și dezbateri. Este vorba de Aula Magna a Universității Babeș Bolyai, acolo unde vor avea loc patru dezbateri tematice ci nume nume importante din domenii diverse dar și de business; al doilea loc este tocmai librăria Humanitas, care va găzdui un invitat special, Cătălin Dorian Florescu, laureatul cărţii anului 2011 din Elveţia, pentru “Jacob se hotărăşte să iubească”. De origine română, el a emigrat la 15 ani și s-a stabilit în Elveția, unde a studiat psihologia și a lucrat o lungă perioadă de timp într-un centru de reabilitare a persoanelor dependente de droguri. Acum vine special pentru Herbstfest la Cluj, unde va ține două lecturi publice, atât în germană, cât și în română, duminică, 1 octombrie, de la ora 11.00, respectiv 14.00. Vom reveni cu toate amănuntele despre dezbaterile care vor avea loc în aceste zile.

Invitați importanți la dezbaterile din acest an Dacian Cioloș, Moise Guran și Emil Hurezeanu

Dacă ziua de duminică este dedicată artei și culturii, în celelalte două zile ale festivalului, dezbaterile pun accentul pe semnificațiile, implicațiile, obligațiile, promisiunile și consecințele unui an aniversar pentru România – 2017. Sub titlul „10 ani de la aderarea României la Uniunea Europeană”, dezbaterea politică organizată vineri, 29 septembrie, la Aula Magna UBB aduce sub același acoperiș nume importante de invitați: Cord Meier-Klodt, ambasadorul Germaniei în România și omologul său Emil Hurezeanu, Vasile Pușcaș, fost negociator-şef al României cu UE, Dragoș Anastasiu, președintele Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germane- AHK, Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca, Daniel Buda, europarlamentar, Johannes Becker, CEO la TPA România. Moderatorul evenimentului, Moise Guran, va aborda câteva teme majore, precum: ”Calea spre integrare – Care sunt schimbările? Rolul Germaniei și al României și responsabilități în cadrul UE”, sau ”25 de ani de parteneriat între România și Germania. Potențial și viziuni de viitor”

Ideile extrase vor fi continuate și transpuse în cifre a doua zi, sâmbătă, 30 septembrie, când, de la ora 14.30, dezbaterea va sta sub semnul „Puterii economice germană și a influenței acesteia asupra structurii economiei românești”. Se vor aborda subiecte de actualitate: evoluția Germaniei la nivelul de putere economică și de mare exportatoare a lumii, investiții, modele de afaceri și branșe germane în România și ce poate învăța țara noastră pentru a profita mai mult de acestea.

La această întâlnire publică vor lua parte ex-premierul Dacian Cioloș, Ambasadorul Romaniei in Germania Emil Hurezeanu, Sebastian Metz, managerul general AHK Romania, Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj, Daniel Metz- CEO NTT, fostul ministru al Muncii, Dragos Pîslaru, eveniment moderat de catre Dragoș Anastasiu, Managerul General Eurolines și prezentat de către NTT Data, partener oficial și principal al Herbstfest. 

Prima dezbatere a zilei de sâmbătă, de la 12.30, va fi axată pe ”Investițiile în Învățământ – Baza dezvoltării economice” și va ridica probleme precum:drumul prin dezvoltare și inovație către succes, sau ce poate învăța România de la Germania în acest domeniu.

Dezbaterea va fi prezidată de Jürgen Ruprecht, Manager General Robert Bosch, iar printre oaspeți vor distinșii profesori de la Universitatea Stuttgart, decanul Rainer Gadow și Oliver Riedl, cu o vasta experiență în Cercetare și Dezvoltare în companiile Audi și Volkswagen, Michael Jaumann, coordonator DAAD- IC București,
alături de alți distinși profesori ai UTCN și UBB Cluj. De asemenea, Matilda Soare, de la AHK România va ține o prezentare pe tematica structurii învățământului în Germania și România. Evenimentul este prezentat de catre Robert Bosch Romania.

Dirndl-Show by Irina Silaghi

Este vorba de o sărbătoare germană așadar trebuie să cunoaștem mai bine portul lor popular, cunoscuții panatloni din piele purtați de bărbați și nelipsita rochie Dirndl. Vom avea parte de o prezentare de modă în ton cu această idee prin show-ul oferit de Irina Silaghi.  

Laternenfest la Herbstfest

Pe întreaga durată a festivalului, în Piața Unirii va fi amenjat un colț al copiiilor: un Kids Zone powered by Happy Color, un zid de pictură oferit de MaPk, un atelier de confecționat lampioane și învățat cântecele în germană pentru Laternenfest – Sarbatoarea Lampioanelor oferit de Scena Urbană, și multe alte surprize.

Distracția Oktoberfest se mută pentru trei zile la Cluj

Pe scena Oktoberfest din Piața Unirii, instalată într-un cort de peste 1.000 mp, programul artistic va curge în valuri precum berea adusă special din Germania și, precum mâncarea servită la cele două puncte mari de catering (cu restaurant și bar), va fi nemțesc 100%

După succesul de anul trecut, Klaudia und die Burzenland Party Band revin la Herbstfest cu un program și mai variat, urmând să întrețină atmosfera și sâmbătă, și duminică, după ce, binențeles, deja tradiționala Fanfară din Foieni va da startul distracției în stil nemțesc! În fiecare zi de festival, la scena Oktoberfest vor fi organizate concursuri și tombole cu premii, iar marea surpriză este concursul Miss Herbstfest, pentru care înscrierile se vor face pe loc, jurizarea se va face în online, iar premiile vor fi dintre cele mai năstrușnice…în offline!

Și anul acesta, ca la fiecare ediție, deschiderea oficială a festivalului, prezentată de compania Bielomatik România, va fi marcată prin cepul dat butoiului de bere de către primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, împreună cu reprezentanții DWNT Ludger Thol și Florin Sabou. Berea va curge apoi râuri, atât în cortul Oktoberfest- unde specialitățile de bere vor fi nemțești 100%, cât și în zona cortului VIP, unde vor fi organizate sâmbătă și duminică sesiuni de degustare și prezentare de bere artizanală fabricată de producători locali.

Festivalul de Toamnă al Economiei Germane- Herbstfest este organizat de Clubul Oamenilor de Afaceri de Limbă Germană din Transilvania de Nord – DWNT şi Avalon Events, cu sprijinul Primăriei, al Consiliului Local Cluj-Napoca și al Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germane- AHK.

Parteneri principali: NTT Data, Robert Bosch, Bielomatik.

Parteneri: TPA, Paulaner, IRUM, Gühring, Haufe, Testo, FSP Global, Rems, Karl Heinz Dietrich, MaPK, Unicredit, UBA Accomodation, Pony, Numai Usi, Infomunca, Arovit, Happy Color Cluj, Colegiul George Coșbuc, UBB, KRN Design, Sigina Luca, Add PR

Parteneri media: Ciulea.ro, Cluj.com, Clujescu, Cluj Insider, Cluj Manifest, Cluj Today, Cotidian Transilvan, Bistrita News, DeBizz, Dispersie, eClujeanul, I Like Cluj, I Love Cluj, NapocaFM, RealitateaFM, Știri și Reportaje Alba, Transilvania Reporter, Transilvania Today, TVR, Ziarul Clujen, Ziua de Cluj, Wow Magazine

Media Music Awards are loc la București în 3 octombrie 2017

Cei mai de succes artiști din România vor fi prezenți în seara de 3 octombrie la gala desfășurată, de această dată, într-o locație cu totul inedită: în centrul comercial ParkLake, situat pe strada Liviu Rebreanu, zona ParkLake Garden cu intrare dinspre parcul Titan. Pe Green Carpet vor sosi nume celebre, artiști care au dominat topurile în ultimul an, precum și multe vedete din showbiz-ul autohton publicul având astfel ocazia să îi vadă pe preferații lor.

În cadrul galei Media Music Awards vor fi premiați artiștii care au avut cele mai multe difuzări radio TV și vizualizări pe YouTube, pe baza statisticilor Media Forest, compania care identifică și monitorizează în timp real aparițiile radio și TV. Astfel, premiile reflectă succesul real al artiștilor români și sunt acordate pe criterii echidistante și transparente. La edițiile precedente Media Music Awards au participat cei mai în vogă artiști, precum Andra, Smiley, Delia, Holograf, Voltaj, Carla’s Dreams, Connect-R, Alina Eremia, Lora, Feli, Faydee, Dorian Popa, Lidia Buble, Amira, Akcent, What’s Up, Vescan, Jo, Randi, Amna, Robert Toma, Mihail, Corina, Deep Central, Anda Adam, Dj Sava, Maxim, Guess Who, Sore, Puya, Voltaj , Elena Gheorghe, Alex Velea, Antonia, Andreea Bălan, Ami, Nicole Cherry, Melina, Grasu XXL, Naguale, Kaira, Nicoleta Nuca, Lariss, Bere Gratis, Jo, Randy, Uddy, Nadir și mulți alții.

Ediția de anul trecut a fost urmărită de 40.000 de spectatori, 500.000 de telespectatori și 450.000 de online viewers.

 

Sursa:ADPM.

Cele mai elaborate rochii de la Festivalul de Film de la Veneția

La Festivalul de Film de la Veneția vedetele invitate au grijă să ofere apariții vestimentare de neuitat. Covorul roșu de la Veneția poate fi astfel comparat cu cel de la Cannes sau chiar cu cel al ceremoniilor Oscar sau Golden Globes. La premierele de film de la Veneția și-au făcut apariția zilele trecute vedete internaționale, dar și locale sau din industria filmului din Peninsulă. Iată o selecție cu cele mai elaborate rochii purtate de vedete pe covorul roșu.

BRUNA MARQUEZINE

GIULIA BEVILACQUA

CATERINA SHULHA

STELLA EGITTO

LOLA KARIMOVA-TILLYAEVA

CELINA JADE

ROBERTA RUIU

CHIARA FERRAGNI

ELEONORA CARISI

MARINA RIPA DI MEANA

REBECCA HALL

TINA KUNAKAYE

 

Sursa: ADPM

Începe Vocea României! Iată ce haine extravagante va purta Loredana!

Cel de-al șaptelea sezon al show-ului Vocea României debutează vineri seară. Atunci îi vom putea vedea în premieră împreună pe cei patru antrenori, Tudor Chirilă, Smiley, Loredana și Adi Despot, acesta din urmă alăturându-se echipei, luându-i locul lui Marius Moga.

”Ei bine, septembrie pentru mine a fost tot timpul un început de drum. Dacă până nu demult a fost început de școală, acum este început de Vocea României. Abia îl aștept, mai ales că anul ăsta, în prima săptămână, la școala Vocea României mă duc și vineri, 8 septembrie, și duminică, 10 septembrie. M-am tuns, m-am pregătit, am făcut vocalize, îmi iau hainele cele mai bune și sunt gata de start! Sper ca doamna învățătoare să mă pună în prima bancă și să aprecieze ce am făcut peste vacanță.”, a spus Pavel Bartoș, prezentatorul show-ului.Pe parcursul noului sezon, Loredana va avea apariții vestimentare de neuitat. Va purta creații exclusiviste Gucci, Zuhair Murad sau Balmain, rochie decorată cu pene de păun și paiete, cercei sau inele cu diamante, precum și un inel special, un inel-fluture care dă din aripi când artista își mișcă degetul.

Sursa: ADPM.