Monthly Archives: March 2017

Primăvara sănătoasă

Rețetele delicioase, ușor de preparat și sațioase trebuie să își facă loc în dieta zilnică, mai ales că începe sezonul legumelor proaspete. Până una alta însă ne putem răsfăța cu o rețetă specială pe bază de făină integrală. Este ușor de preparat și poate fi o variantă bună de gustare și în cazul în care aveți invitați.

Durata de preparare: 30 de minute

Dificultate: mică

Valori nutritive pe porție: 600 kcal, grăsimi: 24g, proteine: 32g; carbohidrați: 70g, 8,9g.

Ingrediente:

  • 200 g făină integrală spelta plus extra pentru pudrare
  • 2 lingurițe praf de copt fără gluten
  • 100ml apă
  • ½ linguriță sare
  • ¼ linguriță zahăr
  • 100 ml lapte bătut
  • 1 ulei de floarea soarelui presat la rece
  • 1 ou organic
  • 1ceapă verde
  • somon afumat de calitate
  • 150g brânză ricotta
  • 50g  ruccola
  • 2 lingurițe capere
  • 1 lingură cu zeamă de lămâie

Mod de preparare:

  1. Preîncălziți cuptorul la 200ºC sau treapta superioară la cuptorul cu gaz.
  2. Amestecați făina cu praful de copt, sarea și zahărul. Separat amestecați laptele bătut cu uleiul de floarea soarelui presat la rece, cu oul și cu apa, după care adăugați combinația în bolul cu făină și continuați să frământați până la omogenizare.
  3. Pe o suprafață pudrată cu făină începeți să întindeți aluatul. Este ideal dacă aveți în casă o tavă specială pentru pizza. De asemenea puteți să lăsați blatul mai gros, sau mai subțire după preferințe.
  4. Curățați ceapa verde și tăiați-o rondele.
  5. Aluatul se lasă la cuptor 15 minute, după care se scoate pe o suprafață de lemn. Se adaugă ceapa verde rondele, ricotta și sominul. Se poate adăuga deasupra piper și bineînțeles sucul de la lămaie.

Pofta bună!

Uleiuri presate la rece de cea mai bună calitate găsiți aici: perfection.ro

sursa rețetei: jamieoliver.com

Evenimente culturale la Fabrica de Pensule

Federația Fabrica de Pensule continuă în 2017 desfășurarea programelor culturale în spațiul de artă contemporană Fabrica de Pensule, dar își mai propune pentru acest an, prin proiectele finanțate, și activități de renovare a spațiului și refacere a fațadei, precum și deschiderea activității către alte spații din oraș, printre cele direct vizate fiind Parcul Feroviarilor.

Desfășurarea activităților din acest an este posibilă prin sprijinul finanțărilor publice din partea Administrației Fondului Cultural Național și a Primăriei și Consiliului Local Cluj-Napoca, dar și a fondurilor private, în urma concursului Urbaniada organizat de ING Bank, Federația Fabrica de Pensule numărându-se printre cei cinci câștigători ai concursului de anul acesta.

Programele de arte vizuale și arte performative demarate în anii trecuți își găsesc continuare în acest an, astfel că cele cinci spații de expoziție – Domino, Lateral ArtSpace, Superliquidato, Pilot și RAFT au programat pentru acest an organizarea unui număr de 20 de expoziții de artă contemporană și totodată întâlnirea publicului cu artiști contemporani, prin intermediul discuțiilor și a dezbaterilor. La începutul verii și în toamnă, când Fabrica de Pensule aniversează 8 ani de activitate, evenimentele se concentrează în programul Trei Schimburi, care include vernisaje comune ale galeriilor, întâlniri, discuții, vizite în galerii și ateliere. Următoarea ediție a Trei Schimburi va avea loc pe 1 iunie. Linia de producție, stagiunea de spectacole de la Fabrica de Pensule, aduce în fața publicului atât producții recente alte organizațiilor din Fabrică – Ea e băiat bun, producția Asociației Colectiv A Cluj și Parental Ctrl, o producție GroundFloor Group, cât și spectacole invitate din țară, producții independente care vorbesc despre realitățile societății contemporane.

Reluăm ARTbecedar, seria de ateliere pentru copii cu vârste între 4 și 10 ani, prin care aceștia își pot dezvolta creativitatea și se pot familiariza cu câteva noțiuni care țin de abc-ul artei contemporane. Prin acest program dedicat celor mici, părinții își pot implica copiii în activități creative conduse de artiști din Fabrica de Pensule și din comunitatea artistică din jurul acesteia. Atelierele se desfășoară sâmbăta, de două ori pe lună, între 11:00-13:00, iar părinții sunt încurajați să participe alături de copii la aceste activități.

Un punct important în programul cultural dezvoltat de-a lungul anilor de către Fabrica de Pensule este activitatea de mediere culturală, prin care Federația își propune să aducă publicul mai aproape de arta contemporană, prin intermediul tururilor ghidate, a prezentărilor, al atelierelor de dans și teatru; o altă componentă importantă o constituie activitățile de educație și formare – atelierele Learning and Unlearning, dedicate studenților și tinerilor artiști vizuali și cursurile de formare pentru cei care lucrează în domeniul cultural continuând și în acest an.

Anul acesta ne bucură colaborarea cu festivalul One World Romania, Festivalul Internațional de Documentar și Drepturile Omului, cu sprijinul căruia deschidem evenimentele și către proiecții de film lunare. Primul eveniment din serie va avea loc în luna mai, când vom găzdui proiecția filmului Normal Autistic Film (Film Autist Normal), cel care a câștigat în luna martie premiul celei de-a zecea ediții a festivalului One World Romania. 

Fab Hub – incubator de proiecte creative pentru oraș

Urbaniada este un concurs de proiecte ce au ca obiectiv principal ȋmbunătățirea calității vieții ȋn spațiul urban. Miza Urbaniadei este identificarea problemelor specifice spațiului urban românesc și soluționarea punctuală a acestora, prin proiecte concrete și prin ȋncurajarea dialogului ȋntre profeșioniști și instituții publice, precum și a parteneriatului ȋntre organizații neguvernamentale, arhitecți și urbaniști. Urbaniada este un proiect ING Bank.

Fab Hub, proiectul Federației Fabrica de Pensule pentru cea de-a doua ediție a concursului Urbaniada, este un mixaj între ceea ce Fabrica de Pensule este în prezent și ceea ce își propune să fie în viitor: un hub de lucru și dezvoltare de proiecte inovative, dezvoltate de o comunitate de artiști, dar și creativi din domenii industriilor culturale conexe care activează orașul prin ideile lor experimentale dincolo de spațiul fizic al Fabricii de Pensule. Ne propunem ca prin această platformă să transformăm Fabrica de Pensule în spațiu pentru artă și industrii creative – un spațiu mai deschis, mai primitor, inovativ. Proiectul Fab Hub se desfășoară în trei etape pe tot parcursul anului, vizând atât activități de restructurare și renovare a spațiului Fabricii de Pensule, cât și extinderea activităților spre spațiile publice din oraș.

Astfel, în prima etapă a proiectului, spațiul Fabricii de Pensule trece printr-o schimbare majoră: fațada centrului de artă se reinventează, iar trei spații sunt regândite pentru comunitatea largă: #workcafe – spațiul de lobby devine un spațiu social de lucru, întâlnire și evenimente publice; #gradinafluture, grădina comunitară de pe acoperișul Fabricii de Pensule este reactivată ca spațiu pentru evenimente; #coworkingspace – spațiul de la etajul întâi se reconfigurează ca un co-working space funcțional.

A doua etapă a proiectului, #atelieruldeidei, implică un apel de idei lansat către comunitatea artistică și de antreprenori locali (arhitectură, design, gaming, web design etc.). Pe parcursul a 3 luni, participanții vor beneficia de un program pilot de formare și dezvoltare – ateliere de lucru, cursuri, sesiuni de mentorat, peer-to-peer learning, întâlniri. 5 dintre ideile propuse vor fi puse în practică de echipe mixte, în cadrul pavilionului #fabricadepensulePOPUP și în oraș.

A treia componentă a proiectului vizează crearea unui pavilion pop-up dintr-un container re-inventat, care va fi instalat în Parcul Feroviarilor. În pavilion vom experimenta un program de intervenții pilot și evenimente, proiecte artistice și ateliere pentru comunitate dezvoltate de echipele de artiști și antreprenori din #atelieruldeidei. Pavilionul va funcționa ca un spațiu mobil în oraș în următorii ani, circulând în alte spații publice sau în curtea Fabricii de Pensule, ca un satelit al programului Fabricii de Pensule, concentrat pe zona de intersecție între artă, creativitate și reflecție urbană. Bugetul pe care Federația Fabrica de Pensule îl va gestiona pentru implementarea proiectului Fab Hub este de 65000 euro. Bugetul pentru implementarea programului cultural din acest an se ridică la un total de 495000 lei, din care 320000 lei de la Primăria și Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca, 75000 lei din proiectul anual Linia de producție și 100000 lei care revin acestui an din proiectul multianual dezvoltat în 2017-2018, ambele cu susținerea Administrației Fondului Cultural Național.

Mama Antoniei, model la 49 de ani

Denise Iacobescu, mama Antoniei, a apărut aseară în fața publicului într-o nouă ipostază. Cea de manechin. În vârstă de 49 de ani, frumoasa Denise Iacobescu a fost model într-o prezentare de modă, purtând un compleu lila asemănător cu cel purtat, în urmă cu multe decenii, de Prima Doamnă a Statelor Unite ale Americii, Jackie Kennedy. Denise Iacobescu a lucrat în ultimii ani ca vânzătoare în magazinele de haine Trends by Adina Buzatu. La 48 de ani, însă, mama Antoniei și-a dorit să învețe să facă și altceva, astfel că a început cursuri de design interior și decorațiuni florale.

“Mi-am îmbunătățit cunoștintele despre arta, designeri, culori, forme și lucruri practice de care te poți lovi, în amenajarea unui spațiu”, a declarat Denise Iacobescu pentru Libertatea. În plus, a învățat să creeze și bijuterii, mai exact coliere, punându-și astfel creativitatea la încercare.

Sursa: ADPM.

UN NOU FESTIVAL VA RĂSUNA ÎN EUROPA, DE LA ȚĂRMUL MĂRII NEGRE!

Primăria Constanța și UNTOLD și-au prezentat intenția de a dezvolta împreună un nou festival cu impact internațional, pe litoralul românesc. Municipalitatea constănțeană a urmărit cu mare interes evoluția festivalului UNTOLD de la Cluj-Napoca, care de la prima ediție a fost desemnat cel mai bun festival din Europa. Impactul financiar adus comunității din Cluj-Napoca dar și beneficiile de imagine sunt incomensurabile, un astfel de proiect de succes fiind considerat un exemplu de bune practici.

Primăria Constanța își doreste un eveniment unic, la standardele cu care UNTOLD s-a impus deja,  invitându-i la discuții pe cei mai buni din domeniu. În întâlnirile avute până acum, Primăria Constanța și-a dorit să înteleagă de la organizatorii celui mai bun festival din Europa,  ce ar însemna organizarea unui astfel de festival de amploare, la malul Mării Negre. De cealaltă parte, UNTOLD apreciază noua viziune a municipalității constănțene arătându-și toată deschiderea spre acest proiect, care coincide și cu planurile de dezvoltare ale companiei.

După succesul de la Cluj-Napoca,  echipa UNTOLD își dorește să dezvolte noi concepte de evenimente în România, iar primul dintre acestea are șansa să fie pus în practică în Constanța. La fel ca și în cazul festivalului organizat în Cluj-Napoca, care prin campaniile sale a pus în valoare Transilvania, echipa UNTOLD recunoaște potențialul turistic a litoralului românesc si își doreste ca un nou proiect dezvoltat în această zonă, să aducă un plus de imagine litoralului românesc, deschizând și mai mult apetitul străinilor pentru Marea Neagră.

La întâlnire au fost prezenți Bogdan Buta, Director General UNTOLD și Adrian Chereji, Director Marketing și Comunicare UNTOLD. Aceștia s-au declarat încrezatori în planurile de dezvoltare pe termen lung a primarului municipiului Constanța, Decebal Făgădău, și spun că deschiderea municipalității constănțene pentru proiecte de anvergură, alături de viziunea și experiența UNTOLD, poate naște un nou proiect de succes, 100% românesc, care să devină o atracție internațională.

BOGDAN BUTA, director general UNTOLD “Dorim să dezvoltăm un festival, cu o poveste și o identitate nouă,  care să se muleze pe potențialul și specificul zonei. Subliniem faptul că vrem să dezvoltăm un nou concept, aici pe litoral. Vom trata cu același profesionalism ca și până acum și evenimentul pe care ni-l dorim aici. Vrem să gândim acest festival să devină unic în Europa și pentru asta vom aloca toate resursele necesare. La prima ediție a festivalului UNTOLD, în 2015, valoarea bugetului s-a ridicat la 5 milioane de euro, iar când lucrurile se vor concretiza aici, prima ediție a noului festival de pe litoralul românesc va beneficia de aceeași seriozitate, inclusiv financiară. Dacă UNTOLD a devenit încă de la prima ediție cel mai mare festival din România,  prin dezvoltarea celui de-al doilea proiect major, ne propunem să ne consolidăm primele două poziții în topul celor mai mari și a celor mai dorite evenimente muzicale din țară”.

Decebal Făgădău, primar al municipiului ConstanțaConstanţa merită să găzduiască cel mai important festival desfăşurat în aer liber, la malul mării. Putem să ne lăudăm cu o infrastructură unicat în Europa, iar prezenţa celor de la UNTOLD lângă mine este o dovadă că ne dorim să lucrăm cu cei mai buni. Economia oraşului va avea extrem de mult de câştigat, iar Constanţa va deveni un punct important pe harta festivalurilor din Europa. Un astfel de eveniment major va atrage mii de turişti străini și români. Asta se traduce prin promovare internaţională nu doar pentru oraşul Constanţa şi stațiunea Mamaia, ci pentru tot litoralul şi Delta Dunării“.

Rezultatul acestor întâlniri se va concretiza prin semnarea unui protocol între cele două părți, urmând ca în perioada următoare să aibă loc noi întâlniri cu toate autoritățile locale, pentru a se căuta  cele mai bune variante și soluții pentru implementarea acestui proiect.

Câți bani primesc surorile Kardashian pentru o postare pe Instagram

Surorile Kardashian – Jenner sunt considerate cei mai importanți influenceri ai momentului. Au milioane de followeri pe Instagram, iar simpla asociere de imagine cu acestea presupune o investiție considerabilă. Brandurile trebuie să plăteasca sume din șase cifre pentru a beneficia de reclamă pe conturile lor de Instagram. Conform lui Michael Heller, CEO al companiei Talent Resources, acesta susține că, spre exemplu, Kim Kardashian ar primi chiar și jumătate de milion de dolari pentru a face reclamă pe pagina ei de Instagram, ce beneficiază de 95 milioane de followeri. Surorile ei, Khloé și Kourtney ar primi până la 250,000 de dolari (au 64.1 milioane de followeri, respectiv,  54.3 milioane). Surorile mai mici, Kendall și Kylie Jenner, au 76.4 milioane, respectiv 89.1 milioane de followeri și se presupune că ar primi până la 400.000 de dolari pentru o reclamă pe social media. Vedetele au făcut până acum reclamă la ceaiuri de slăbit sau echipamente sport, iar reclamele pe paginile lor de Instagram reprezintă cam un sfert din venitul lor.

Cum ne depozităm hainele de iarnă

Gata, de ieri este oficial primăvară. E timpul așadar să scoatem hainele de primăvară și să le facem loc în dressing. Iar hainele de iarnă pot pleca la întuneric pentru un „somn” bine meritat.

1: Hainele trebuie să fie curate

Înainte de a trimite hainele groase la somnul bun de vară, acestea trebuie neapărat să fie curate, fie ca o faceți acasă sau la curățătorie. Astfel evtităm să rămână urme de deodorant sau pete, care în sezonul viitor vor fi foarte greu de scos.

2: Buzunarele trebuie să fie goale

Banii, bomboanele, crema de mâini sau orice obiecte trebuie îndepărtate înainte de a împacheta hainele. stfele vităm decolorări sau posibile pete care pot apărea în urma unei creme care a stat la cald și a scurs din ambalaj.

3: Sacii cu vacuum economisesc spațiu

Dacă aveți saci cu vacuum atunci să-i folosiți cu încredere. Sunt perfecți pentru depozitare și protejează hainele de praf dar și de zburătoarele cărora le place să „guste” din pulovărele noastre preferate.

4: Cizmele de iarnă trebuie protejate

Cizmele și botinele trebuie protejate. Este ideal să le păstrați la loc răcoros și de preferință în cutiile aferente.

5: Respectă o regulă de bază: „întunecat, răcoros, curat și uscat”

Asta este deviza pentru depozitarea corectă a hainelor. Dacă le depozităm la loc uscat evităm ca acestea să se decoloreze sau să formeze mucegai, ceea ce se poate întâmpla dacă hainele sunt depozitate într-un loc umed.

6: Săculeți cu parfum

Cine vrea să meargă la sigur, poate opta pentru săculeții pentru haine. Pe piață se găsesc diverse modele, se preferă însă cei cu levănțică pentru că protejează și împotriva moliilor.

Noutăți pe scena UNTOLD Festival 2017

Ei bine, se pare că ediția din acest an se anunță absolut spectaculoasă. După ce săptămâna trecută am aflat cine va urca pe scenă cu live acts, lista de invitatți continuă să ne surprindă. Una din surprizele plăcute este prezența lui Ellie Goulding.

CELE MAI ASCULTATE VOCI ALE LUMII VOR FI LIVE ÎN ACEASTĂ VARĂ PE UNTOLD ARENA!

ELLIE GOULDING, HURTS, MØ (artista cunoscută pentru vocea hitului Lean On), R CITY, JASMINE THOMPSON, EXAMPLE & DJ WIRE și TINIE TEMPAH strălucesc în cea de-a patra constelație a universului UNTOLD!

În universul plin de magie UNTOLD apare în 2017, una din cele mai puternice constelații formată din 7 superstaruri ale stilului live act. Pe UNTOLD ARENA vor urca în această vară Ellie Goulding, Hurts, MØ, R City, Tinie Tempah, Example & DJ Wire și Jasmine Thompson. Cei 7 artiști vin să completeze line-up-ul impresionant al UNTOLD 2017, anunțat deja: Armin van Buuren, Afrojack, Axwell&Ingrosso, Dimitri Vegas&Like Mike, Hardwell, Martin Garrix, Steve Aoki, Chris Liebing, Loco Dice, Solomun, Sven Vath, Jamie Jones, Dubfire,  Andy C, Borgore, Chase&Status(DJ Set), Dub FX, Pendulum(DJ Set) și Sigma(DJ Set).

Artista care a concertat la nunta regală a Prințului William și a ducesei Catherine Middleton, la Palatul Buckingham, Ellie Goulding vine pentru prima dată în România în vară. Artista britanică are numeroase premii Brit Awards și MTV Awards, iar în 2015 a primit prima nominalizare Grammy, pentru cea mai bună interpretare feminină, pentru melodia „Love me like you do”, inclusă pe coloană sonoră a filmului „50 shades of Grey”. Ellie Goulding a avut colaborări cu artiști precum Calvin Harris, Tinie Tempah, Skrillex, Major Lazer și Taylor Swift. Melodii atât de cunoscute precum „Burn”, „Still falling for you” și „I need your love” se vor auzi live la UNTOLD 2017.

este artista care a făcut senzație alături de Major Lazer cu hitul “Lean on”, care are aproape 2 miliarde de vizualizări pe youtube. Artista daneză, în vârstă de 28 de ani este în acest moment una dintre cele mai ascultate voci feminine ale lumii. Iggy Azalea și Ariana Grande sunt doar câteva dintre numele importante cu care a colaborat până acum.

De la trupa britanică HURTS vom afla în vară ce înseamnă să asculți live, melodiile “Wonderfull life” și “Stay”. Hurts a luat ființă în 2009 iar albumele lansate până acum, Happines, Exile și Surrender au ajuns în top 10, în țări precum, Marea Britanie, Germania, Austria, Elveția, Polonia și Finlanda. Au fost numiți de multe de ori, de presa internațională, una dintre cele mai bune trupe pop a ultimilor ani și sunt mereu headlineri la marile festivaluri ale lumii.

R CITY înseamnă Theron și Timothy Thomas, doi frați din SUA, artiști de muzică hip hop, pop și r&b care sunt și producători muzicali. Cea mai cunoscută colaborare a lor este cu solistul trupei Maroon 5, Adam Levine, pentru melodia “Locked Away”. Au compus însă și pentru alți artiști importanți ca Sean Kingston, Miley Cyrus, Nicky Minaj și Rihanna.

EXAMPLE & DJ WIRE  sunt doi DJ de muzică electro din Marea Britanie. Example sau Elliot John Gleave este și solist, producător și chiar actor. “Changed the way you kiss me” l-a propulsat pe Example în topurile din întreaga lume. În 2013, artistul a declarat că va mai rămâne doar câțiva ani în domeniul muzical, după care își dorește să se îndrepte spre producția de filme horror.

JASMINE THOMPSON sau mezina scenei UNTOLD ARENA și-a început cariera pe youtube unde posta melodii cântate de ea. În 2014, Robin Schulz a remarcat-o și i-a propus o colaborare pentru hitul “Sun Goes Down”. La doar cei 16 ani ai săi are deja melodii ajunse în top 10 în toate țările Europei, inclusiv în România.

TINIE TEMPAH se reîntoarce la UNTOLD. După prima ediție a festivalului, rapperul britanic și-a manifestat dorința de a se reîntâlni cu fanii din România. Cel mai nou single „Girls Like” cu Zara Larsson face parte din albumul său “Youth”, care va fi lansat în mai puțin de 2 săptămâni.

ULTIMELE ABONAMENTE LA PREȚ PROMOȚIONAL ÎN VÂNZARE

Ultimele abonamente la preţul promoţional de 385 de lei plus taxe din preţul final de 550 de lei plus taxe, mai pot fi achiziționate pana la finalul lunii martie de pe www.untold.com. Sunt disponibile şi bilete de o zi dar şi abonamente VIP. UNTOLD 2017 va avea loc în perioada 3-6 august la Cluj-Napoca.

NOUL QASHQAI, VEDETA NISSAN LA SALONUL AUTO GENEVA

Noul Nissan Qashqai: evoluţii premium care reconfirmă poziția de lider de 10 ani consecutiv în categoria crossover

Nissan a prezentat astăzi publicului noul crossover Qashqai, cu evoluţii semnificative care accentuează caracterul premium al modelului. Evoluţiile se concentrează în special pe design-ul exterior modern, calitatea superioară a finisajelor interioare și performanțe îmbunătățite de conducere.

Au fost adăugate noi tehnologii Nissan Intelligent Mobility, continuând evoluția Nissan către obiectivul zero emisii și zero accidente. Sistemul autonom ProPILOT, ce poate controla direcţia, accelerarea şi frânarea în timpul rulării pe autostradă, pe o singură bandă, va deveni disponibil pentru Qashqai în a doua parte a anului fiscal 2017. Acest sistem va oferi un șofat mai sigur, un control sporit și o libertate mai mare atât în timpul blocajelor de trafic, cât și la viteză mare de croazieră. Paul Willcox, Președintele Nissan Europa, a comentat: „Am plasat viziunea Nissan Intelligent Mobility în centrul strategiei noastre de produs, ghidând dezvoltarea fiecărui model. Noul Nissan Qashqai este dovada clară a acestui lucru, cu îmbunătățiri care vor continua să  definească și să stabilească noi standarde în segmentul crossover.”

Upgrade interior

Caracterul premium al noului Qashqai este cel mai vizibil la interior, unde aspectul îmbunătățit, materialele de calitate superioară și tehnologiile avansate readuc Qashqai pe primul loc în ceea ce privește atractivitatea în segment. Absolut nouă este opțiunea pentru nivelul de echipare de top Tekna+, care include scaune noi cu tapiţerie de înaltă calitate din piele nappa moale, cu tratament special (tip soft cushioning) pe suprafeţele centrale, pentru sporirea senzaţiei de confort şi relaxare. La fel de nou este și volanul multifuncțional în formă de D, cu inserții premium din crom satinat. Acesta dispune de un controler cu patru direcţii pentru afișajul de bord, pentru o utilizare mai intuitivă și un timp redus de „neatenție la drum”. Sistemul de infotainment NissanConnect, cu radio digital DAB și navigație prin satelit, are acum o interfață nouă inteligentă.

Upgrade exterior

În completarea evoluţiilor la interior, exteriorul Qashqai are un design proaspăt, oferind un rafinament crescut și un nou stil „dinamic premium”. Îmbunătățirile includ o parte frontală complet revizuită, care aduce pe Qashqai cea mai recentă grilă „V-motion” Nissan. Bara de protecție și capota au un design nou, cu clustere luminoase revizuite și o mai mare diferențiere de stil între lămpile cu halogen și lămpile cu LED-uri. Se regăseşte şi o versiune nouă a semnăturii proprii a mărcii pentru luminile de zi sub formă de „bumerang”. Blocurile optice reproiectate contribuie la atractivitatea noului Qashqai, în timp ce adăugarea iluminării frontale adaptive sporeşte siguranța pe timp de noapte. Pentru stopuri, forma universal recunoscută „bumerang” este extinsă la întregul stop, incluzând acum un efect 3D modern care o accentuează.

Qashqai a fost întotdeauna recunoscut pentru încrederea pe care o oferă la condus. Grație îmbunătățirilor aduse, noul model își menține performanțele remarcabile de manevrabilitate. Modificările aduse suspensiei, amortizării și sistemelor de direcție îi permit noului Qashqai să ofere o experiență și mai rafinată de conducere.

Intelligent Emergency Braking (Sistemul inteligent de frânare de urgență) este actualizat cu Pedestrian Recognition (Detectare pietoni). Rear Cross Traffic Alert (Avertizare trafic spate), care reduce riscul de impact la viteză redusă, în cazul deplasării cu spatele dintr-un loc de parcare, este pentru prima dată disponibil pe Qashqai. Autoturismul este dotat în continuare cu Traffic Sign Recognition (Recunoașterea indicatoarelor rutiere), Driver Attention Alert (Alertă atenție şofer), Intelligent Park Assist (Asistență inteligentă la parcare), Intelligent Around View Monitor (Monitor cu vedere 360°), Blind Spot Warning (Avertizare unghi mort) și Lane Departure Warning (Avertizare depăşire bandă).

În centrul atractivității Qashqai s-a aflat întotdeauna poziția sa de crossover urban suprem. Acesta îmbină cu succes caracterul practic al unui SUV cu amprenta, costurile de funcționare și accesibilitatea unui hatchback. Modificările importante aduse noului Qashqai se bazează pe studierea atentă a nevoilor clienților și au fost concepute pentru a-i consolida poziția de cel mai bine vândut crossover din Europa. Peste 2,3 milioane de unități au fost vândute de la lansarea versiunii originale în 2007.

Ia românească sărbătorită la Ski Resort Transalpina

Ia, o parte din tezaurul românesc

De patru ani la Ski Resort Transalpina a înflorit în prag de primăvară o idee care a devenit tradiție. Primul weekend din luna Martie este dedicat iei tradiționale românești. Deși suntem îmbrăcați în echipamente de ski, ducem de fiecare dată ia la aproape 2000 de metri altitudine să arătăm tuturor cât de importantă este pentru noi.

Ia nu este un articol de modă, este o mărturie zămislită de mâini harnice după învățăminte transmise din generație în generație. Fiecare ie are povestea ei pe care noi trebuie să o ducem mai departe. În fiecare cusătură stă ecoul tradției românești, simbolul românesc care te face să te simți deosebit. Susținerea acestei tradiții la Ski Resort Transalpina a avut un impact pozitiv în rândul turiștilor. Așadar, de la an la an tot mai mulți au ales să îmbrace ia și să vină aici.

“Un loc special în inima mea, îl ocupa acest eveniment: Sărbătoarea Iei, la Ski Resort Transalpina! Reprezintă momentul în care, alegem să ne onorăm rădăcinile, să aducem un omagiu strămoșilor noștrii, să le mulțumim și să le spunem că-i iubim! Reprezintă de asemenea, ziua în care suntem mândrii că suntem români!”, a precizat Ramona Fodor, director de marketing la Ski Resort Transalpina.

Ramona Fodor – director de marketing Ski Resort Transalpina

Anul acesta am încercat să completăm evenimentul îndrăgit cu elemente noi. Astfel pe lângă tradiționala coborâre pe ski sau snowboard și hora încinsă la aproape 2000 de metri, dar și la apres ski, am vrut să povestim puțin despre eveniment și despre iile purtate de fiecare. Așadar am așternut o masă cu bucate tradiționale românești chiar într-o gondolă și ne-am bucurat de reacția publicului care a salutat această inițiativă.

Anul viitor vom relua cu siguranță acest eveniment pentru că dorim să îl facem cunoscut și ne dorim să avem cât mai mulți participanți. Astfel demonstrăm că ia noastră are și, mai ales, merită un loc special.

Să purtam cu mândrie ia romanească, pentru că este o adevărată parte din tezaurul românesc.

În curând vom reveni și cu mai multe filmări care au fost realizate de ziua dedicată iei la Ski Resort Transalpina.

sursa pozelor: ewow.ro., Domnu Foto, Ski Resort Transalpina, namstare.ro

I.B.

Electric Castle 5 – șansa unei generații de artiști români

Aproape 100 de artiști români din toate genurile muzicale vor concerta pe scenele festivalului, de la nume consacrate la trupe și DJ aflați la început de carieră

Ați auzit de Mr. Jurjak? Dar de BAB sau The Wax Road? E momentul să descoperiți tineri artiști care spun deja foarte mult prin muzica lor, chiar dacă nu au avut șansa de a evolua pe mari scene. Fidel viziunii sale de a deveni o platformă de promovare pentru artiștii talentați din România, Electric Castle include în programul celei de-a 5-a ediții aproape 100 de artiști români, din toate stilurile muzicale. Mulți dintre ei sunt nume consacrate, dar în egală măsură au fost invitați artiști aflați la primul show în fața unui public internațional.

Publicul festivalului va fi cu siguranță fericit să (re)descopere în 2017 trupe care sunt foarte apropiate evenimentului și care au deja o istorie în industria muzicală românească, alături de un număr considerabil de fani. Șuie Paparude, Subcarpați, Golan, Coma, Lună Amară, Robin & The Backstabbers, The Mono Jacks sunt cele mai noi confirmări. Macanache, „poetul de meserie, crescut la periferie”, vine la Electric Castle în gașcă, alături de cei șase trupeți ai săi din The Putreds, iar Byron vine pentru prima dată la Bonțida, o potrivire perfectă dintre acest „Electric Marching Band” și festival.

Organizatorii deschid odată cu a cincea ediție o întreagă lume muzicală, promovând artiști mai puțin cunoscuți, dar a căror confirmare la Electric Castle este o primă garanție a talentului lor. Un exemplu: The Wax Road, din Republica Moldova sau, cum le place lor să se prezinte, o „trupă rock din Europa de Est”. Și-au lansat albumul de debut, „Rambler in The Dark”, pe 1 decembrie 2016, iar stilul lor îmbină în mod inedit influențe blues-rock, hard-rock și rock’n roll.

Foarte cunoscuți în Timișoara şi pe cale de afirmare în întreaga ţară, BAB au deja trei albume, după trei ani de când s-au lansat, în 2014. Muzica lor e electro-experimental, cu influențe de blues, jazz și soul. Mr. Jurjak e regizorul  și muzicianul bucureștean George Petrosel. Albumul său solo se numește „Lemon Blues”, de pe care au apărut 4 single-uri, toate combinând influențe de blues, electro, psihedelic și rock.

Sunt doar câteva exemple, cărora li se adaugă zeci de artiști din zona muzicii electronice de toate genurile, de la techno la dub sau electro jazz.

„Pentru un artist, mai ales aflat la început de drum, e fascinant să vezi în fața scenei un public care vorbește engleză, maghiară, daneză sau germană. Oameni care nu înţeleg aceeaşi limbă se pot totuşi conecta prin muzică. Pentru ei, importantă este calitatea artistului și mai puțin notorietatea lui. Acesta e spiritul publicului de la Electric Castle și prin acest public poate crește expunerea internațională a trupelor românești”, explică Andi Vanca, director de comunicare al festivalului.

Lista completă a artiștilor români ce vor fi prezenți, la Bonțida, între 12 și 16 iulie, o puteți vedea aici https://electriccastle.ro/line-up

Abonamentele pentru cea de-a 5-a ediție rămân în vânzare la prețul de 399 de lei până în 23 Martie.