Monthly Archives: June 2016

Toughpad FZ-G1: Cea mai rezistentă tabletă cu Windows devine și mai bună

Amatorii de gadgeturi andurante care își doreau cea mai rezistentă tabletă cu o configurație hardware de actualitate se pot orienta către Toughpad FZ-G1 de la Panasonic.

În teorie, tot mai mulți producători insistă pe abilitățile de anduranță ale noilor lor gadgeturi, iar telefoane precum Galaxy S7 se vând mai bine tocmai prin prisma faptului că rezistă la apă și la praf. Cei de la Panasonic au dus însă ideea derezistență a dispozitivelor lor portabile la un alt nivel de foarte mulți ani, și continuă această tradiție cu o versiune actualizată a tabletei lor Toughpad FZ-G1.

În total, pe lângă modelul anunțat astăzi, au mai existat alte trei versiuni de Toughpad FZ-G1, dar lipsa inovațiilor estetice nu ar trebui să vă descurajeze de la upgrade. Nu de alta, dar această tabletă este mai rapidă, mai performanță pe partea de comunicații și include o autonomie sporită.

Pentur prima oară, Panasonic Toughpad FZ-G1 vine preinstalată cu Windows 10 Pro, cea mai recentă iterație a sistemului de operare Microsoft. În spatele ecranului sensibil la atingere de 10,1 inci, veți găsi un Intel Core i5-6300U vPro de ultimă generație, cu 3MB cache, tactat la 2,4GHz, cu o viteză Turbo Boost de 3GHz. Nu are o placă video dedicată, dar noul IGP Intel HD Graphics 520 ar trebui să facă o treabă foarte bună pe partea de redare de conținut multimedia și pe partea de proiectare 3D. În plus, include în ecuație se mai află o placă de rețea Dual Band Wireless-AC 8260 WLAN și un cip Bluetooth 4.1 Class 1. Pentru fotografii rapide, aveți la dispoziție o cameră principală de 8 megapixeli, iar autonomia de 14 ore ar trebui să vă țină o zi întreagă departe de birou. Opțional, puteți investi câțiva bani într-o baterie suplimentară care dublează autonomia gadgetului.

Stylusul inclus în pachet este certificat IP55 pentru rezistență la apă și funcționează la fel de bine în ploaie sau pe uscat. Prețul de start pentru un Toughpad FZ-G1 este de aproximativ 2000 de euro începând de luna viitoare.

sursa: playtech.ro

URSUS UNTOLD, prima bere creată pentru un festival de muzică

URSUS lansează prima bere special creată pentru un festival de muzică din România, inspirată de trăirile și atmosfera unică a festivalului. Partener principal încă de la prima ediție, URSUS continuă și anul acesta colaborarea cu UNTOLD, cel mai bun festival de muzică din Europa, printr-o serie de noi experiențe și momente cool.  URSUS UNTOLD este o bere în ediție limitată cu un gust special produsă după o rețetă dezvoltată pentru festival.

„Este prima comunicare cu presa privind această ediție de bere, este așadar o premieră și am decis să o marcăm așadar împreună cu dumneavoastră, cei prezenți.După cum știți noi suntem alături de Untold încă de la prima ediție este parte a unui angajament pe care îl avem față de comunitatea din Cluj-Napoca este unda din modalitățile prin care contribuim la susținerea comunității de aici prin care încercăm să contribuim în tot ceea ce înseamnă beneficii pentru economica locală și beneficiile de imagine pe care le-a adus și le va aduce Untold nu numai pentru Cluj-Napoca ci și pentru Românie”, a declarat în deschiderea conferinței de presă Oana Mateescu, Senior External Relations Manager Ursus Breweries.

Asocierea dintre URSUS și UNTOLD a contribuit la ambiția organizatorilor de a-l transfoma în cel mai important festival de muzică din Europa, iar regele berii în România rămâne un partener de încredere și de distracție pentru comunitatea locală și publicul festivalului.

„Ursus se află într-un moment foarte important și vă mulțumim că sunteți alături de noi. Este vorba de prima bere creată pentru un festival din România. AM fost alături de Untold încă de la prima ediție și am fost extrem de încântați de tot ceea ce a însemnat Untold pentru consumatori, de feedback-ul extrem de pozitiv primit de la aceștia și am vrut ca anul acesta să ducem această colaborare la un alt nivel și să facem o inovație prin lansarea unei beri pentru Untold. Ne-am inspirat aici de tot ceea ce înseamnă Untold, de trăirile de aici, de experiența pe care au trăit-o participanții și am dezvoltat o rețetă care este puțin diferită de rețeta Ursus Premium. Vorbim de o componență de 100% malț  cu două tipuri de hamei, unul dintre acestea este un hamei special de aromă, pentru că am dorit o bere răcoroasă, o bere lejeră, portivită pentru acest festival”, a declarat Mihaela Băbeanu, Senior Brand Manager Ursus Breweries. Ediția limitată URSUS UNTOLD este disponibilă pe timpul verii, în perioada iunie – august și este ambalată în trei variante de doze cu elemente stilistice reprezentative pentru universul muzicii UNTOLD.

Tot azi am avut ocazia să vedem și videoclipul de prezentare a campaniei Ursus Untold pe care îl puteți viziona mai jos.

La conferința de presă au fost prezenți și reprezentanții Untold Adrian Chereji, Head of Marketing & Communication și Bogdan Buta, General Manager. Aceștia ne-au prezentat câteva detalii vis-a-vis de ediția din acest an și au trecut în revistă încă o dată premiile și aprecierile primite de Untold peste hotare.

Pretty în pastel

Ce purtăm în această vară la capitolul sandale? Cu atât de multe festivaluri care au loc trebuie să ne alegem cu grijă ținutele și în același timp să purtăm și ceva comod.

Rosé, mint, galben lemon, baby blue: sandalele ne fac să ne simțim bine în această vară și reprezintă fără doar și poate accesoriul perfect pentru o ținută de festival. Modele sunt multe dar noi mm ales câteva modele perfecte pentru vară, ușor de accesorizat și cu prețuri accesibile sau mai pretențioase.

Sandale romane Zara pret 120 RON disponibile pe zara.com

 

Sandale mint cu capse pret 198 RON disponibile pe yoox.com

Sandale joase din piele Corso Como pret 389 RON disponibile pe anthropologie.com

Sandale inchise in fata cu aplicatie de pietre pret 420 RON disponibile pe stories.com

Sandale din velur Balenciaga pret 1600 RON disponibile pe mytheresa.com

Sandale cu talpa orto Birkenstock pret 210 RON disponibile pe zalando.de

Sandale albastru deschis Vanessa Wu pret 260 RON disponibile pe monshowroom.com

Sandale albastre Ancient Greek pret aproximativ 530 RON disponibile pe mytheresa.com

Platforme galben lemon Mango pret 129 RON disponibile pe mango.com

Bunătăți din 5′ în 10′ cu Andra Iliaș

Jurnalist de reviste glossy de mai bine de 15 ani, Andra Iliaș și-a încântat tot timpul familia și prietenii cu pasiunea sa culinară, dar a și câștigat diverse concursuri de specialitate, cum ar fi Cel mai bun thai green curry, organizat de Autoritatea de Turism a Thailandei sau, cel mai recent, Best Chef in Town, titlul concursului Bon Appetit organizat de Anchor Group (Plaza Romania și Bucuresti Mall). Astfel, la îndemnul prietenilor, a dat în sfârșit glas pasiunii ei pentru gătit și în spațiul public, prin proiectul Bunătăți din 5‘ în 10, o serie de video-uri cu rețete rapide și ușor de făcut.

Pornind dintr-o joacă și invitația unor amici de a veni să le gătească în fiecare zi la birou, Andra a început să filmeze o serie de rețete rapide, pe care oricine le poate prepara cu ușurință, chiar și într-o bucătărie de birou minim dotată, dar și acasă. Promisiunea fiecărui video este că preparatul este gata în 5, maximum 10 minute, de aici și numele proiectului: Bunătăți din 5‘ în 10.
Fiecare clip este conceput pentru a eficientiza timpul celui care îl vizionează, având o durată cuprinsă între 2 și 3 minute și sintetizând toți pașii rețetei propuse de Andra, al cărei timp de preparare nu depășește niciodată 10 minute. Seria de rețete cuprinde mancăruri din bucătăria internațională și câteva deserturi, care să satisfaca toate gusturile, de la cele ale veganilor, la cele ale carnivorilor convinși, reinterpretări rapide ale unor preparate clasice sau rețete proprii pe care le-a descoperit în bucataria de acasă și le-a optimizat pentru o bucătărie de birou slab dotată. Astfel, veți găsi modalități inedite de a folosi cuptorul cu microunde, sandwichmaker-ul dar și tips-uri de tot felul. Seria Bunătăți din 5‘ în 10 este disponibilă pe canalul de Youtube cu același nume și pe pagina de facebook omonimă, unde în fiecare săptămână va fi încarcat un nou clip cu o rețetă rapidă, ușor de făcut, indiferent că ești acasă sau la birou. Toate acestea se găsesc și în secțiunea de rețete a site-ului de cultură culinară partener, chilipepper.ro.

Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=ze6oqh02H1Q&list=PLM9ZCAvohSejSGuG4lvvga0mq-_nG5dr_

Web: www.chilipepper.ro/category/gourmet/retete/bunatati-din-5-in-10/ – www.andrailias.ro/category/video/bunatati-din-5-in-10/

Conceptfactory/GlamPR

Nicolas Cage divorțează de Alice Kim după 12 ani de căsnicie

 

Nicolas Cage și Alice Kim și-au spus “ADIO” după aproape 12 ani de căsnicie, care urmau a fi celebrați în luna August. Cage și Kim au împreună un fiu, Kal-el Coppola Cage, în vârstă de 10 ani. Cage (52 de ani) a întâlnit-o pe Kim (32 ani) în timp ce aceasta îl servea într-un bar din Los Angeles în anul 2004. S-au logodit două luni mai târziu și au făcut apoi nuntă la o moșie din nordul Californiei. Acesta este al treilea mariaj pentru Cage. El s-a căsătorit cu Lisa Marie Presley în anul 2002 pentru doar patru luni, iar anterior a fost căsătorit cu Patricia Arquette vreme de cinci ani. Cage mai are un fiu, Weston (25 ani), dintr-o relație cu modelul Christina Fulton.

Sursa: Agentia de Presa Mondena.

Ramona Enache – de la concept la un produs desăvârșit

Am avut deosebita plăcere să o descopăr pe Ramona Enache prin intermediul rețelelor de socializare. M-a impresionat foarte mult creația ei, care pentru noi pasionații de vin, reprezintă fără doar și poate un must have pentru sezonul cald. Și pentru că nu vom servi minunata licoare bahică din pahare de plastic (pentru orice vin mi se pare abslut inadmisibil) avem acum la dispoziție „The Pointer”, perfect pentru un picnic alături de prieteni, iubit sau familie. Mai multe detalii în interviul realizat mai jos.

WOW Magazine: Buna Ramona, ai reușit să dezvolți prin pasiune nu un simplu pahar de vin ci mult mai mult. Povestește-ne puțin despre cum ți-a venit idea.

Ramona Enache: Totul a început în urmă cu exact 2 ani, când începusem să lucrez în Amsterdam. Am prins foarte ușor obiceiul de a merge în parc sau pe malul apei după programul de lucru, mai ales că vremea bună aici este o raritate. Fiind o mare amatoare de vin, îmi luam mereu cu mine paharele de sticlă cu picior pentru că nu îmi place să beau din pahare de plastic. Am constatat de fiecare dată că nu eram singura, doar că atât paharul meu cât și al prietenilor mei se vărsa periodic, dacă nu chiar se spărgea. Într-una din seri, suparată că deja mi se vărsase paharul în iarbă de câteva ori, mi-am imaginat un pahar care să poată fi înfipt în pământ și să fie atât de stabil încât să nu se mai răstoarne vreodată. A fost foarte amuzant pe moment, dar a doua zi am hotărât să investighez în lumea virtuală dacă chiar nu se mai gândise nimeni la asta. Spre surpriza mea, nu exista nimic pe piață care să îndeplinească aceste calități așa că am început imediat să prototipez un model.

WOW Magazine: Cum au reacționat cei din jurul tău? Bănuiesc că ai mulți prieteni care ar prefera să folosească Pointer la un picnic și nu pahare de plastic.

Ramona Enache: Reacțiile au fost foarte pozitive, în familie și în cercul de prieteni. La început totul părea o glumă, dar după ce prototipul a avansat, am creat ambalajul și am dat drumul la pagina web și cea de facebook, comenzile au început să vină ușor ușor, de la prieteni din toată lumea. Ideea m-a ajutat să câștig o mașină cu care am putut pleca într-un tur de promovare pe coasta vestică a Europei, iar în doar 6 luni de activitate am vândut peste 100 de seturi prototip (2 pahare). Pot spune că suntem un grup mai mare de iubitori de vin și da, plasticul nu e o opțiune din mai multe motive: plasticul nu se pretează vinului de calitate, aroma unui vin este apreciată și înțeleasă altfel dacă vinul este servit într-un pahar corespunzător și nu în ultimul rând, paharele de plastic sunt un deșeu.

WOW Magazine: Și asa ajungem și la următoarea întrebare și anume cum de te-ai gândit la numele de „Pointer”?

Ramona Enache: Cred ca ar trebui să explic întâi cum funcționează POINTER. Talpa și parte din piciorul de sticlă au fost eliminate și înlocuite cu un obiect de metal ascuțit, inspirat din forma cuielor de cort. Această piesă metalică care se termină într-un punct (point) a inspirat numele. POINTER ar prins foarte repede, fiind un cuvânt simplușsi usor de reținut.

WOW Magazine: Știu că pentru realizarea Pointer ai avut nevoie de colaborări. La cine ai apelat? (De exemplu pentru partea de ambalaje, care trebuie să fie rezistente și să protejeze paharul.)

Ramona Enache: După un an de prototipuri realizate manual (eu eliminam partea de sticlă, șlefuiam o piesă metalică, le îmbinam pe cele două și apoi le ambalam) am început interogari pentru externalizarea operațiunilor. Mi-am dorit foarte mult să produc în România asșadar am identificat cu ajutorul tatălui meu câțiva producători români, mici sau mari, pentru fiecare din piesele componente. În prima fază am colaborat cu un inginer din Piatra Neamț, foarte talentat, care s-a îndrăgostit de POINTER și alături de care am transformat piesa metalică într-un obiect de design. După prototipurile executate cu el, am trecut la turnarea în serie mică, în fabrica la Tg. Mures unde în prezent colaborez cu un alt inginer. În ceea ce privește sticla, am început colaborarea direct cu o fabrică din Onești. Cu ajutorul lor și în baza desenelor mele am dezvoltat matrița pentru cupa de sticlă. Paharele sunt produse acum gata pentru asamblare, respectiv talpa paharului nu se mai atașează de la început. La capitolul cutie, am păstrat ideea din timpul prototipării, anume o cutie de carton, ramforsată la interior, personalizată și care se deschide la ambele capete. Am gasit în Vaslui un producător de tuburi de carton și împreună am dezvoltat o versiune foarte rezistentă care să împiedice spargerea paharelor și să permită expedierea la mare departare. Ultima etapă a fost să găsesc un partener care să se ocupe de asamblarea finală. Această procedură se face în prezent la Buzău, iar cu ajutorul inginerului de acolo am optimizat această parte și am găsit adezivul cel mai potrivit pentru îmbinarea sticlei cu metalul. Tot la Buzău cutiile sunt personalizate cu logo-ul POINTER.

WOW Magazine: Știu că proiectul tău a apărut pe site-ul de crowd founding kickstarter. Ai avut multe comenzi în avans? Cum ai reușit să faci față?

Ramona Enache: Campania Kickstarter mi-a adus, pe lângă fondurile necesare pentru trecerea la producere parțial automatizată, o comandă totală de aproximativ 250 de seturi. După încheierea campaniei, am investit în matrițele despre care vă spuneam mai sus (metal, sticlă) și am lansat comenzile. Din fericire, toate negocierile și testele fuseseră realizate înaintea și în timpul campaniei. De aceea am putut să produc relativ rapid și să onorez comenzile la 5 luni după campanie.

WOW Magazine: Ai reușit să expediezi toate comenzile? Cum ai reușit să rezolvi acest moment de criză (dacă a existat)?

Ramona Enache: Cred că într-adevăr, cel mai greu a fost să rezolv partea logistică și să expediez aceste sute de colete prin toată lumea, fiecare către o adresă diferită, și sî ma ocup de formalitățile vamale. Am automatizat cât de mult (facturi, plata taxe poștale online), dar la capitolul ambalare am apelat la grupul de prieteni și în 2 zile toate coletele erau gata de expediere.

WOW Magazine: Am observat ca ai trimis produsele vandue prin kickstarter in luna Decembrie dar unele comentarii făceau referire la luna Septembrie. Cum ai comunicat cu clientii, au existat nemulțumiri și care a fost feedback ul primit de la acestia dupa livrarea produselor?

Ramona Enache: Termenul inițial pentru livrarea produselor din categoria Early Bird a fost Septembrie, iar pentru restul produselor Octombrie. Comanda a fost finalizată complet la începutul lui Noiembrie, în Romania. Apoi paharele au fost trimise în Olanda și la începutul lui Decembrie expediate către fiecare client. Motivul principal al întârzierilor a fost faptul că în luna August majoritatea fabricilor din România nu își desfășoară activitate, lucru pe care l-am omis când am făcut primele calcule legate de timp. Clienții au fost avertizați încă din timpul campaniei de posibilitatea unor întârzieri (la categoria disclaimer) și de-a lungul timpului le-am trimis câteva mesaje pentru a le comunica în ce stadiu se află coletele lor. Un al doilea motiv pentru întârziere a fost începerea lucrării de licență, etapă care a solicitat foarte mult timp în luna Noiembrie. Comunitatea POINTER creată înainte, în timpul și după campania Kickstarter a fost la curent și cu această etapă din viața mea, având în vedere că toate postările de pe toate rețelele de socializare sunt cât se poate de personale. Toată lumea a înțeles și noroc sau nu, toate coletele au ajuns până de Craciun. Mă pot lăuda cu un singur client nemulțumit, care nu a venit de pe Kickstarter ci pur și simplu de pe internet. Acest client nu a înțeles că termenul de livrare prelungit avea legătură cu trecerea de la producere manuală la cea automatizată. Dar în timp s-a rezolvat și asta.

WOW Magazine: Care au fost țările unde ai vândut cele mai multe produse?

Ramona Enache: Bună întrebare, nu am contorizat niciodată pe locație. Kickstarter a dus seturi POINTER majoritar în Europa, apoi SUA. Momentan cred că fruntașa este România, unde am vândut cel mai mult până acum. Imediat după Olanda și Germania.

WOW Magazine: Cum pot doritorii de Pointer sa îl achiziționeze?

POINTER este disponibil online, pe site-ul www.tothepointer.com. Web-shopul este inca în lucru, așadar cel mai simplu este ca doritorii să trimită un mail pe adresa info@tothepointer.com și mă voi ocupa imediat de livrare. Toate detaliile sunt disponibile pe site.

Mulțumim Ramona Enache pentru interviu

Sursa foto: Ramona Enache / https://www.facebook.com/ram.enache?fref=ts Profile foto by Ioana Dodan

UNTOLD LANSEAZĂ CAMPANIA “TRANSILVANIA ALL INCLUSIVE”

UNTOLD, cel mai bun festival din Europa, a lansat astăzi campania „Transilvania All Inclusive în cadrul Conferinței Internaționale a Organizației Mondiale a Turismului în prezența Secretarului General al ONWTO, Taleb Rifai. Prin această campanie UNTOLD își propune să fie mai mult decât un festival de muzică, și să devină un ambasador și un deschizător de drumuri pentru turiștii care participă la cea mai tare experiență muzicală a anului 2016. Astfel, în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Turism, brățara UNTOLD va oferi în perioada 5-19 august reduceri în toate obiectivele turistice importante din Transilvania, transformând tărâmul lui Dracula în cel mai mare resort din lume.

Organizatorii împreună cu TUI Travel Center au pregătit două circuite turistice începând din nordul Transilvaniei și până în sudul regiunii. Îndrumați de un ghid specializat, turiștii pot să descopere cu ajutorul brățării de festival frumusețile din sudul Transilvaniei. Alba Iulia, Sibiul, Brașovul, Sighișoara, Salina Turda sau bisericile fortificate din zonele Viscri, Prejmer, toate pot fi vizitate de cei care vin să se bucure de cel mai bun festival din Europa, UNTOLD.

Nordul Transilvaniei e la fel de palpitant. Cimitirul Vesel de la Săpânța, urmat de cele mai impresionante biserici de lemn din Bârsana și Ieud, dar și celebra călătorie cu Mocănița vor oferi o experiență de neuitat celor care pășesc pentru prima dată în Transilvania. Toate aceste destinații fac din regiunea din inima României, una dintre cele mai frumoase povești de istorie, dar și de legende scrise vreodată.

Transilvania a fost situată de celebrul ghid turistic Lonely Planet, pe primul loc într-un top al regiunilor turistice din lume care merită vizitate în 2016.

Mai multe informații despre Campania “Transilvania All Inclusive” se pot găsi pe siteul festivalului, www.untold.com.

Campania “Transilvania All Inclusive” a fost dezvoltată de UNTOLD Festival în parteneriat cu ANT și cu sprijinul McCann București.

Volvo Cars dezvăluie modelele sport S90 și V90 R-Design

Volvo Cars a dezvăluit modelele R-Design pentru noul sedan S90 și noul estate V90.

La centrul modelelor R-Design S90 și V90 stă un șasiu sport avansat care oferă o experiență de condus energică, cu aderență la drum. ”R-Design oferă o nouă notă modelelor noastre elegante estate și sedan din seria 90, cu o combinație câștigătoare reprezentată de un stil de condus mai sportiv, mai receptiv, și de un styling creat pentru performanțe”, a spus Björn Annwall, Senior Vice Președinte, Marketing Sales și Customer Service, al Volvo Cars.

Având un nou design frontal cu lumini pentru ceață integrate în spoiler, modelele R-Design vin cu un grilaj unic și finisaje negre atât în față, cât și în spate. Noile roți negru mat cu 5 spițe și unghiuri drepte ca de diamant, adaugă un plus de performanță. O gamă largă de elemente de design sunt incluse în interiorul modelelor, de la finisajele decorative unice, pedale și covoare, la forma sportivă a scaunelor, volanul special și pachetul superior de iluminare care evidențiază atenția la detalii.

Mo

unnamed
unnamed (1)
unnamed (2)
unnamed (3)

delele S90 și V90 R-Design sunt disponibile pentru comandă începând cu vara lui 2016.

Premieră la cinema: Now You See Me 2 (2016)

După succesul din primul film, cei patru actori principali (Jesse Eisenberg, Woody Harrelson, Dave Franco şi noua adiţie Lizzy Caplan) se întorc, din 17 iunie, in Now You See Me 2. La doar un an după ce au păcălit FBI-ul şi au câştigat admiraţia publicului cu cele mai spectaculoase trucuri de magie, echipa se pregăteşte de o nouă performanţă inegalabilă cu scopul de a demonstra cruzimea unui periculos magnat din industria tehnologică. Premiera peliculei va avea loc pe ecranele din România pe 17 Iunie 2016.

Muzica, filmul și oamenii se întâlnesc pe malurile Someșului, în acest weekend

A doua ediție Someș Delivery, care va avea loc în 18 și 19 iunie, le propune clujenilor să descopere între podurile Garibaldi și Napoca un altfel de Someș decât cel pe care îl cunosc: amenajat pentru oameni și animat de evenimente care îi pun în valoare malurile.

Concerte, proiecții de film, jocuri și ateliere pentru copii sunt și anul acesta în program; evenimentul pune însă un mare accent pe buna vecinătate și coeziunea comunității locale. „Spre deosebire de alte proiecte care doar folosesc Someșul ca loc de desfășurare pentru evenimente care ar funcționa și în alte spații, Someș Delivery este chiar despre râu. În fiecare an, un tronson este analizat ca potențial natural, dar și pentru a descoperi moduri posibile de amenajare și utilizare, prin instalații cu caracter temporar și evenimente calibrate spațiului”, spune Mihai Mateiu, coordonatorul proiectului.

Un astfel de eveniment este concertul Ambiental River cu Cristian Ciceu și invitații lui, Alex Munte și Victor Stoica. Pe malul râului, la confluența dintre traficul străzii și sunetul apei, ei vor transforma coloana sonoră a orașului în ritmuri de jazz. Oferta muzicală a celor două zile de weekend va fi completată de un concert acustic al trupei Natif și seri animate de DJ seturile Musai Soundworks & Vamanu. Someșul va fi pus în valoare și de Balcony TV, un proiect dedicat „muzicii cu belvedere”: pe malul Someșului vor fi realizate videoclipuri, urmate de concerte live pentru publicul prezent.

Cel mai spectaculos moment al ediției va fi însă spectacolul de operă la înălțime „Mademoiselle Cantatrice”. O misterioasă cântăreață va interpreta fragmente din arii celebre, iar rochia ei, înaltă de patru metri, va prinde viață sub proiectorul artistului Lionel Lauret.

Pentru iubitorii de film, Someș Delivery va prezenta o selecție specială a producțiilor câștigătoare la ediția 2015 a festivalului „Filmul de piatră” din Piatra Neamț, alături de o invitație pentru ediția 2016.

Copiii au parte de distracție, dar și de lecții interactive. „Zoologia pentru pici” îi va învăța despre lanțul trofic, impactul poluării asupra naturii dar și cum să recunoaștem emoțiile animalelor, în timp ce atelierele organizate de Societatea Ornitologică îi vor introduce în lumea fascinantă a păsărilor. Pentru copii de toate vârstele, „Caravana cu jocuri” aduce jocuri de strategie, memorie, îndemânare, logică sau fantezie – două zile, în două locuri diferite, de dimineață până seară!

Proiectul „Open Houses” i-a convins pe mulți dintre riverani să își deschidă curțile și casele pentru participanții la Someș Delivery. În cadrul aceluiași proiect, poveștile lor despre Someș vor fi reunite în gazeta SOMEȘ EXPRES, care va fi lansată la eveniment. Prin „Masa bunei vecinătăți”, organizatorii invită participanții să ia loc la o masă comunitară, la care vecinii și prietenii Someșului se vor ocupa de mobilier, meniu și bună dispoziție.

Un „Oser pe malul Someșului” ne va oferi un mod practic de a scăpa de lucrurile de prisos, întâlnind totodată oameni care împărtășesc dorința de a opri risipa de resurse, iar „Târgul de biciclete” îi așteaptă pe toți cei care susțin folosirea vehiculelor pe două roți pentru a scăpa de stresul din trafic.

Cele două zile de Someș Delivery oferă și prilejuri de relaxare. Sub denumirea „Someșul inspiră”, vor avea loc sesiuni de introducere în mindfulness, pe malul râului, la granița dintre oraș și natură. În plus, toți cei pasionați sunt invitați „La pescuit” – în care acest sport e privit atât ca mod de a petrece timpul liber, cât și ca performance artistic!

Pentru a descoperi cât mai mult din potențialul râului, sesiunea „Conexiune la Someș” va include o dezbatere, precedată de o prezentare în stil PechaKucha: fiecare participant va avea la dispoziție 20 de slide-uri a câte 20 de secunde pentru a ilustra o dimensiune a Someșului.

Aceste evenimente sunt prilejuri de a redescoperi plăcerea unei plimbări pe malurile râului, care vor fi și ele amenajate special pentru wekeendul Someș Delivery: pavilionul central, locul de întâlnire cu comunitatea, pluta cu care se va putea traversa râul, strada Muzicescu transformată în zonă pietonală, o gradenă cu o perspectivă asupra întregului tronson, dar și promenada Someș View, chiar pe malul râului, îi provoacă pe clujeni să se apropie cât mai mult de Someș.

Toate detaliile legate de Someș Delivery sunt publicate pe site-ul oficial SomesDelivery.ro și pe pagina de Facebook a proiectului.

PROGRAMUL SOMEȘ DELIVERY 2016

SÂMBĂTĂ, 18 IUNIE

10.00 – 11.30 ~ Instawalk The Someș Alley (Someș Alley)

10.00 – 16.00 ~ Oser & Târg de biciclete  (Pietonala Muzicescu)

10.00 – 18.00 ~ Ateliere pentru copii cu Societatea Ornitologică (Someș Pavilion)

10.00 – 18.00 ~ Caravana cu jocuri (Someș Pavilion)

11.00 – 18.00 ~ La Pescuit (În amonte de Someș Alley)

10.00 – 18.00 ~ Taifas pe Someș (Someș Alley)

12.00 ~ Inaugurarea Someș Delivery 2016 (Someș Pavilion)

12.30 ~ Conexiune la Someș (Someș Pavilion)

18.00 ~ DJ Set: Musai Soundworks (Someș Pavilion)

19.00 ~ Concert Natif (Podul Napoca)

20.30 ~ Ambiental River: Concert live Cristian Ciceu trio (Pietonala Muzicescu)

22.00 ~ Best of Filmul de Piatra (Someș Pavilion)

DUMINICĂ, 19 IUNIE

10.00 ~ Someșul Inspiră (Someș Alley)

10.00 – 18.00 ~ Zoologia pentru pici (Someș Pavilion)

10.00 – 18.00 ~ Caravana cu jocuri (Pietonala Muzicescu)

10.00 – 18.00 ~ Taifas pe Someș (Someș Alley)

12.00 – 14.00 ~ Masa bunei vecinătăți (Pietonala Muzicescu)

15.00 – 19.00 ~ BalconyTV #someședition (Someș Alley)

16.00 ~ Open Houses (Loc de întâlnire)

19.00 ~ DJ Set: Vamanu (Someș Pavilion)

20.00 ~ Ambiental River: Concert live Cristian Ciceu trio (Pod Napoca)

22.00 ~ Mademoiselle Cantatrice (Someș Pavilion)

Despre Someș Delivery

Someș Delivery e un proiect independent organizat de Fundația Cărturești, Ordinul Arhitecților din România și Asociația miniMASS, care provoacă și testează ideile comunității pentru integrarea Someșului în viața orașului Cluj-Napoca.Gândit pe termen lung, el abordează în fiecare an un alt segment al râului, pe care îl analizează dintr-o perspectivă pluridisciplinară. Someș Delivery urmărește să identifice potențialul, dar și problemele fiecărui spațiu, prin concursuri de idei și amenajări, prin evenimente care implică riveranii și comunitatea în general, toate organizate cu respect pentru mediul natural.

Cu sprijinul:

Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca ~ Electrica Serv. SISE Transilvania Nord ~ Agenția Națională Apele Române

Un proiect realizat cu sprijinul Primăriei și al Consiliului Local Cluj-Napoca. Proiectul susţine candidatura oraşului Cluj-Napoca la titlul de Capitală Culturală Europeană 2021.